Barbora Klímová (* 1977) je absolventkou Fakulty výtvarných umění v Brně. V současné době navštěvuje antverpský „Higher Institute for Fine Arts“. Již během svého brněnského studia se projevovala jako výjimečně talentovaná a cílevědomá umělkyně, což prokázala mimo jiné i na celé řadě studentských a profesionálních přehlídek výtvarného umění konaných v České republice i v zahraničí.
Tvorba Barbory Klímové se nese v duchu narušování zaběhnutých
modelů vnímání. Nejprve zkoumala překračování hranic obrazu,
objektu, architektury a designu. Její realizace nesly (a nesou)
některé formální znaky modernismu, geometrické abstrakce, či
minimalismu 60.-70. let. Například její geometricky abstraktní
obrazy využívaly netradiční textilní materiály. Autorka rovněž
pracovala s jednoduchými barevnými geometrickými boxy, které
zavěšovala na stěny a později začala používat počítačové programy k
modelování jednoduchých prostorů převáděných do média obrazu či
kresby. V pozdějších realizacích začala Klímová využívat formu na
první pohled nenápadných objektových intervencí zdánlivě
utilitárních předmětů - okenních žaluzií, kachliček na stěně,
osvětlovacích těles - do galerijního prostoru. O těchto "modelech"
původně bytových či dekorativně-funkčních prvků implantovaných do
stávajícího prostředí autorka hovoří jako o mimikry. Divák si spíše
než přítomnost určitého artefaktu má uvědomovat vlastní
situaci/polohu, ale i samotný akt pozorování. Název SLIders je ve
skutečnosti zkratkou pro "Street Lamp Interference" a je inspirován
zážitkem z noční ulice, kdy se nad námi rozsvítí nebo zhasne
pouliční lampa právě v okamžiku, kdy pod ní procházíme. Pocit, že
jsme to my, kdo nějakým způsobem "zavinil" zhasnutí světla, ale
také třeba náhlou nefunkčnost počítače, hodinek či kreditní karty,
mívá mnoho lidí. Podobné příhody bývají interpretovány různými
způsoby od "vědeckých", zabývajících se možnou elektromagnetickou
interferencí člověka s elektrickým zařízením, až po domněnky, že
jde o signály z kosmu.
úvodní slovo kurátora výstavy