V rámci obměn stálé expozice starého umění je v Kabinetu představován výběr čtrnácti mistrovských kreseb ze známé sbírky brněnského advokáta dr. Arthura Feldmanna (1877-1941), která bude vrácena dědicům.
Vystavené kresby od autorů zvučných jmen, jako je Hans von Aachen, Johann Christoph Schürer, Giovanni Battista Castello zv. Bergamasco, Alessandro Casolani, Palma il Giovane, Giovanni Stefano Danedi zv. Montalto, Anton Kern, jsou považovány za špičková díla Feldmannovy kolekce. Zvláště kresby dvou rudolfinských umělců Hanse von Aachen Minerva přivádí Malířství mezi svobodná umění a Johanna Christopha Schürera Nerovný pár a také kresba kosmopolitního malíře Antona Kerna Rebeka u studny byly mnohokráte oceňovány na zahraničních výstavách a spolu s díly florentského protobarokního malíře Alessandra Casolaniho Spící Kristus v bárce za bouře a Lombarďana Montalta Martyrium sv. Eurosie patří k tomu nejcennějšímu z kulturního dědictví českého národa. Meziválečné Brno s výrazným podílem německého obyvatelstva, silným zastoupením židovského prvku v řadách úspěšných průmyslníků a obchodníků i tradičním napojením na Vídeň mělo přímo ideální podmínky pro vznik soukromých uměleckých sbírek, z nichž některé dosáhly pozoruhodné úrovně. Ve válečných a poválečných letech byly některé z dříve soukromých sbírek, ať už dobrovolně či nedobrovolně, včleněny do muzejních a galerijních sbírkových fondů, jiné skončily rozprodány po jednotlivých částech na aukcích. Nebylo málo ani těch, které postihla naprostá fyzická zkáza. Jednu z takových sbírek vlastnil i Arthur Feldmann, kterému se podařilo shromáždit nevšední kolekci kreseb převážně z okruhu starých italských, německých a nizozemských mistrů 16. - 18 století. Její hodnotu vysoce oceňovali jak domácí, tak zahraniční odborníci. Arthur Feldmann v roce 1934 nabídl nejhodnotnější kresby ze své sbírky, mezi nimiž se nacházely např. kresby připisované Veronesovi, Tizianovi, Rubensovi či Rembrandtovi, k prodeji v obchodě uměním Gilhofer & Ranschburg v jeho pobočce v Luzernu. Tak se stalo, že některé kresby z jeho brněnské kolekce dnes vlastní např. The Pierpont Morgan Library v New Yorku nebo British Museum v Londýně. Podstatná část někdejší sbírky však zůstává nadále rozptýlena v nejrůznějších sbírkových fondech v Evropě i zámoří. Z původně značně rozsáhlé Feldmannovy sbírky se 135 kreseb stalo v roce 1942 majetkem obrazárny Zemského muzea v Brně, dnes jsou součástí sbírek Moravské galerie. Převzetím do správy Zemského muzea se zabránilo rozptýlení souboru, neboť kresby měly být původně vydraženy u specializované firmy Kunstantiquariat C. G. Boerner v Lipsku. Feldmannova sbírka se v kontextu českého a moravského meziválečného sběratelství staré kresby řadí mezi stěžejní fondy, z nichž pocházejí nejhodnotnější kreslířská díla minulosti.
Pět mistrovských kreseb prvořadého významu v brněnské Feldmannově sbírce: Hans von Aachen (1562-1615) - Minerva přivádí Malířství k Apollonovi a múzám Johann Christoph Schürer (činný 1609-1612 v Praze) - Nerovný pár Anton Kern (1710-1747) - Rebeka u studny Alessandro Casolani (1552-1606) - Spící Kristus v bárce za bouře Giovanni Stefano Danedi zv. Montalto (1608-1689) - Martyrium sv. Eurosie