Dynamika
Výtvarné dialogy pro pedagogy
Jak se projevily experimenty s optikou a
chronofotografií ve volném umění nastupující české moderny?
Současně s prolínáním italského futurismu a kubisticko-
expresionistickými proudy se v dílech mnoha autorů (F. Kupky, O.
Gutfreunda, B. Kubišty, V. Špály, V. Šímy, Z. Pešánka aj.) objevuje
dynamika, rytmus, pohyb a světlo.
Jedinečná výstava Rytmy,
pohyb, světlo představuje kromě uměleckých děl také
optické přístroje, které byly velmi populární v 19.
století a umožňovaly iluzivně evokovat pohyb.
Již pravidelně připravujeme pro pedagogy speciální programy,
nyní pod názvem Výtvarné dialogy pro pedagogy. Pedagogové se zde
prostřednictvím dialogů seznámí s vybranými tématy výstavy či
stálých expozic, nebo s konkrétními uměleckými díly. Poté následuje
výtvarná interpretace - tvůrčí proces, pro který jsou předem
vybrány takové techniky a materiály, které úzce korespondují s
danými náměty. Výtvarně interpretační proces probíhá
především v těsné blízkosti uměleckých děl, často přímo v dané
výstavě. Pedagogové zde prohlubují vlastní pedagogickou praxi
a metodiku, kterou dále uplatní nejen při individuální
návštěvě galerie se školními skupinami, ale také ve vlastní výuce
nebo ve vlastní tvorbě.
Informace na tel.: 532 169 151 nebo da@moravska-galerie.cz.
Nutná rezervace místa předem, můžete ji provést přes elektronický formulář. Vstup
volný.
Práce v ateliéru
Pohled do výstavy
Pohled do výstavy
Výtvarné dialogy pro pedagogy
Formou výtvarných dialogů a interpretací
uměleckých děl ve výstavách a expozicích galerie se pedagogové
seznamují s metodikou pedagogické praxe, kterou dále uplatní
nejen při individuální návštěvě galerie se školními skupinami, ale
také ve vlastní výuce. Lektorka Jitka Petřeková. Informace na tel.:
532 169 151 nebo da@moravska-galerie.cz. Nutná rezervace místa
předem, můžete ji provést přes elektronický formulář.
Informace
- Datum a čas
- 18/4/2013 16:00 - 18:00
- Vstupné
- Vstup volný.
- Budova
- Místodržitelský palác
- Autor
- Jitka Petřeková
- Typ akce
- výtvarná dílna pro pedagogy