Vizuální smog vs Retail design – Doprovodný program k Bienále Brno

VIZUÁLNÍ SMOG VS RETAIL DESIGN

>>> DOPROVODNÝ PROGRAM 28. MEZINÁRODNÍ BIENÁLE GRAFICKÉHO DESIGNU BRNO 2018

 

PROCHÁZKA VIZUÁLNÍ SMOG VS RETAIL DESIGN

Veronika Rut
Termín konání: 22. 5. 2018
18.00-19.00
Může podnikání fungovat bez agresivní reklamy? Je kvalitní design věc individuálního vkusu? Ohrožuje čistění veřejného prostoru svobodu podnikání?
Podobné otázky, dobré a špatné příklady retail designu bude řešit Veronika Rút Nováková při zahajovací procházce k OFF programu Bienále grafického designu na téma Vizuální smog vs retail design. Začátek procházky bude před budovou Hlavního nádraží v Brně.
Veronika Rút Nováková je freelance grafická designérka původem z Brna, která se specializuje na branding a vizuální identity. Vytvořila například značku UGO čerstvá šťáva (v agentuře GREP design) a mezi její klienty patří Ministerstvo obrany, město Brno nebo Sokol. Ve volném čase se věnuje vizuálnímu smogu a retail designu. V roce 2015 dokončila diplomovou práci na téma grafický design ve veřejném prostoru, založila projekt Brno bez vizuálního smogu a poté spolupracovala s radnicí Brna-střed na zlepšení situace. http://www.veronikova.com/

 

PŘÍBĚH OUTDOOR REKLAMY 20. STOLETÍ

Pribeh reklamy
Termín konání: 23. 5. 2018
19.00-20.30
Je vizuální smog záležitost posledních desetiletí nebo je starý jako reklama sama? Přednášku o historii konfliktu a harmonie reklamy a architektury povede Pavel Wewiora z Národního památkového ústavu. Dozvíte se mimo jiné, jak se chovala reklama v meziválečném období a co bylo pro reklamu typické v 60. a 70. letech. Těšte se na řadu unikátních dobových fotografií Brna, dokumentaci prvních reklam na MHD a diskuzi o proměnách reklamy v posledním století.

 

RETAIL DESIGN TRAVEL GUIDE 

Retail guide
Termín konání: 24. 5. 2018
19.00-20.30
Dva přednáškové cestopisy o inspirativních, chytrých i šílených řešeních retail designu v zahraničí. Mimo jiné také o tom, jak se dají využít graffiti ve prospěch výlohy a jestli je dobrý nápad otevřít obchod v gotickém kostele.
KOGAA je mezinárodní architektonické studio, které působí na poli architektury i interiérového a produktového designu a po mnoha cestách a pobytech v zahraničí sídlí v Brně. http://www.kogaa.eu/cz/kogaa
Veronika Rút Nováková je freelance grafická designérka původem z Brna, která se specializuje na branding a vizuální identity. Ve volném čase se věnuje vizuálnímu smogu a retail designu. V posledních letech funguje jako digitální nomád a sbírá nejrůznější příklady vizuálního smogu i retail designu z českých i zahraničních měst. Přednáška bude se zaměřením na města Gent (BE) a Barcelona (SP). http://www.veronikova.com/
Po přednáškách bude následovat diskuze o tom, jak si stojí vizuální úroveň brněnských podniků ve srovnání se světem. Má Brno autentický a osobitý retail design v konkurenci západních metropolí?
Přednášky budou v angličtině bez tlumočníka.

 

KAŽDÝ POTREBUJE REKLAMU

Každý potrebuje reklamu
Termín konání: 27. 05. 2018
19.00-20.00
Projekce dokumentu o vizuálním smogu a beseda s tvůrcem Dominikem Jursou a aktivistou Matúšem Čupkou.
Dominik Jursa vystudoval dokumentární režii na VŠMU v Bratislavě a snímek natočil v roce 2014. Jak jej vidí s odstupem času? Jak pozoruje vývoj ilegální a agresivní reklamy? Vnímá situaci jako zlepšení nebo spíš propad? Diskuze se bude účastnit i Matúš Čupka, který se poslední roky intenzivně věnuje popularizaci tématu vizuálního smogu v Bratislavě.

 

PROCHÁZKA S MARTINEM HRDINOU

Hrdina
Termín konání: 29. 5. 2018
17.00-18.30
Z Café Tungsram
Práce architekta Martina Hrdiny vyniká precizním provedením a komplexním řešením interiérů a grafického designu. Svými realizacemi interiérů a vizuálních stylů Café Tungsram, Atlas, Pilát, Bistra Franz nebo vietnamské restaurace GO výrazně ovlivnil vizuální kulturu brněnského retail designu. Procházku povede sám autor, začátek bude v Café Tungsram na Kapucínském náměstí.
Martin Hrdina pracuje samostatně jako architekt a grafický designér. Praxi založil v roce 2006 v Amsterodamu (NL) po studiích architektury na Technické univerzitě v Liberci a architektonického designu na Gerrit Rietveld Academie v Amsterodamu. Po přestěhování do Brna v roce 2008 se začal intenzivně věnovat návrhům interiérů. http://www.hrdina.tv/

 

ARGUMENTACE JAKO ZÁKLAD DESIGNU

Argumentace
Termín konání: 4. 6. 2018
19.00-21.00
Věra Marešová a Lumír Kajnar patří ke špičce grafického designu se zaměřením na značky a branding. Oba spojuje dlouhodobá práce na volné noze a neúnavné diskuze s klienty ohledně efektivity a designu. Nedostatek schopnosti adekvátně argumentovat a komunikovat s klienty se výrazně podepisuje v českých ulicích v podobně vizuálního smogu, zbytečných výstupů a špatně strukturovaných sdělení. Oba tvůrci představí případové studie svých projektů se zaměřením na komunikaci s klienty a pozitivní i negativní zkušenosti.
Věra Marešová je autorkou logotypu a vizuálního stylu města Brna a má za sebou desítky dalších prací v oblasti vizuálních identity. V prezentaci představí dvě případové studie. První bude starší projekt vizuálního stylu Koupaliště Kraví hora, kde došlo k realizaci, která v průběhu času kvůli nepochopení ze strany klienta ztratila většinu ze své konzistentnosti a čistoty. Druhý projekt bude zkušenost s Café clubem Calabrone, kde bylo obtížné vše sladit s již existujícím interiérem, ale povedlo se přesvědčit klienty k práci s jednotným vizuálním stylem. http://www.vgrafik.cz/
Lumír Kajnar se věnuje značkám jako Česká spořitelna, Letiště Praha, Direct pojišťovna, České ragby nebo hnutí Skaut. Pro jeho práci je typické propojení grafického designu a marketingu směrem k efektivitě i kvalitnímu výsledku v oblasti komunikačního designu. V rámci prezentace představí identitu EMA Espresso baru, který realizoval v Praze jako případovou studii se zaměřením na komunikaci s klientem. http://www.lumirkajnar.com/
Jak probíhala spolupráce a jak těžké bylo klienta přesvědčit k něčemu odvážnému? Jak se dá zabránit špatnému uchopení vizuálního stylu? Po přednáškách proběhne společná diskuze.

 

ATELIER BONBON

Bonbon
Termín konání: 31. 5. 2018
19.30-21.00
Atelier Bonbon má na svědomí realizace interiérů barů Super Panda Circus, Bar, který neexistuje, 4Pokoje nebo Kafe a Kobliha. Práce vynikají především nápaditostí, originalitou a komplexním přístupem. Přednáška bude o tom, jak se projekty vyvíjely od skic a prvních nápadů až k problémům při realizaci a otevření.
http://bonboni.cz/

 

WORKSHOP S PEN PALS

Pen pals
Termín konání: 26. 5. 2018
14.00-16.30
Zkuste si práci písmomalíře na vlastní kůži!
Ručně psaná písma byla po dlouhou dobu nedílnou kvalitní součástí retail designu, ať už jako menu nabídky nebo jako ručně psané vývěsní štíty obchodů. V posledních letech se poetika ručně psaných písem z měst vytratila, situace se postupně obrací zpět k autentickým a kvalitním řešením.
Jak dlouho trvá nakreslit písmomalířský nápis? Jak je těžké udělat krasopisnou menu nabídku? Zeptejte se Pen Pals neboli Karolíny Strykové - profesionální písmo malířky, která workshop povede.

 

VÍCE NA >>> https://28.bienalebrno.org/doprovodny-program

Přehled aktualit

Informace

Datum vložení aktuality
22/5/2018

Mapa stránek