Kurátor za Moravskou galerii v Brně Petra Ciupková
Prezentace úspěšných prácí z uplynulých ročníků slovinského Bienále vizuálních komunikací. Současná vizuální komunikace ve Slovinsku je založena na silné tradici dvacátého století. Od padesátých let do současnosti se slovinští designéři aktivně účastní mezinárodního vývoje včetně účasti na raném kongresu Icograda v roce 1966, který se konal ve slovinském městě Bled. Mnoho designérů studovalo v zahraničí a přinesli po svém návratu do Slovinska hodnotné zkušenosti, které využili ve své pedagogické a každodenní profesní praxi. První univerzitní program designu byl vypracován v Lublani na Akademii výtvarných umění v osmdesátých letech. Jak bylo zaznamenáno některými členy poroty na Bienále vizuálních komunikací v uplynulých letech, všeobecná úroveň vizuální komunikace ve Slovinsku je na vysoké úrovni, ale výjimečné projekty se objevují sporadicky. Důvodem nedostatku výjimečnosti může být, že se Slovinsko dosud nachází v přechodném období, kde rychlý a snadný zisk v kombinaci s klienty, kteří nemají žádné a nebo mají nedostatečné pochopení pro dobrý design vytvářejí standardní situaci na trhu. Zatímco eklekticismus a nadšení raného digitálního přechodného období dosud neopadly, slovinští designéři se pokoušejí vystihnout smysl a nalézat řešení bez přílišné hry s technologií. To s určitostí platí pro typografii, který opustil de-konstruktivní pokusy devadesátých let a postoupil s závažným projektům písma pro čtení. Nastupuje zralost a doufáme, že všudypřítomná globalizace nezničí naši příliš naši lokální identitu.